Et preocupa el canvi climàtic? Et mobilitzes per defensar els teus drets, i especialment els de les dones? Saps que les persones tenim el poder de canviar el món en què vivim? Les decisions quotidianes del nostre consum tenen repercussions socials i ambientals, locals i globals: existeixen alternatives econòmiques que permeten apostar per una economia coherent amb els valors que defensem, que posen la vida i el planeta al centre.
Un any més, celebrem del Dia Mundial de Comerç Just, un model transformador amb pràctiques comercials internacionals justes; salaris i preus dignes; sense treball infantil ni discriminació; amb igualtat de gènere i llibertat d’associació; un model productiu que té cura del medi ambient, i que és transparent i responsable en els processos de fabricació i comercialització. Un conjunt de principis que també són compartits amb les Finances Ètiques i l’Economia Social i Solidària. Perquè el comerç just no és caritat, sinó justícia econòmica i apoderament col·lectiu mitjançant valors cooperatius. Un exemple: a les entitats de comerç just el 54% d’alts càrrecs està ocupat per dones, a diferència de les empreses convencionals, on la xifra és un 24%. Aquestes organitzacions protegeixen els espais naturals i treballen per la sobirania alimentària i el desenvolupament de les seves comunitats.
La realitat del comerç just contrasta amb el sistema econòmic hegemònic basat en el consum desmesurat, que genera desigualtats, comporta patiment a milions de persones i agreuja la crisi climàtica. Davant d’aquesta situació, com a ciutadanes tenim dret a demanar responsabilitats als governs perquè apostin per pràctiques econòmiques que contribueixin a un món respectuós amb les persones i el medi ambient i vetllin així per una transició ecosocial justa. I, com a consumidores, nosaltres triem un consum conscient que inclogui el comerç just, les finances ètiques i l’economia solidària. Triem igualtat de gènere, vides dignes per a totes i la defensa del planeta. I tu, què tries?
Més informació sobre la campanya aquí.