Publicat el dia

LaCoordi i la Campanya Roba Neta plantegen alternatives a la indústria de la moda convencional al Festival Moritz Feed Dog

“Les vides que vestim: Injustícies i Alternatives” va ser la taula rodona que va seguir a la projecció de “The Story of Panty”, i va comptar amb la participació de Miriam Ponsa, Judith Talvy i María Fernández

Fotografies cedides pel Festival Mortiz Feed Dog

El divendres 22 de març a les 18:00 hores, en el marc del Festival Moritz Feed Dog, va tenir lloc una taula rodona titulada “Les vides que vestim: Injustícies i Alternatives”. L’esdeveniment va comptar amb la participació de la dissenyadora Miriam Ponsa, Judith Talvy, responsable de la campanya Roba Neta de Setem Catalunya, i María Fernández, responsable de campanyes de LaCoordi.

El debat generat durant la taula rodona va girar entorn de les alternatives que tenen els consumidors i consumidores respecte a la compra de productes de botigues de fast fashion i la necessitat de reduir el consum excessiu de roba. De fet, a Catalunya, el consum de roba és de 25 kg per persona i any i al món, aquest consum s’ha duplicat en els darrers 16 anys. Per altra banda, l’ús de cada peça s’ha reduït un 40% en el mateix temps.

La taula rodona es va desenvolupar just després de la projecció del documental “The Story of Panty and Those Who Make It”, el qual narra un viatge des dels camps de cotó d’Uzbekistan fins a les tintoreries de l’Índia, passant per la feina d’activistes pels drets humans a Indonèsia fins a una petita botiga de roba a Bèlgica. Aquest film posa en qüestió el valor que donem a la roba i a la vida de qui la fabriquen.

L’acte va ser moderat per Josep Pagà, professor de BAU, i va iniciar-se amb la participació de Vicenç Margalef, director de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament. Aquesta col·laboració va ser possible gràcies a l’ACCD i La Coordi, en el marc del programa d’Acció Cinema.

NOTÍCIES RELACIONADES