Verd o fals? Que no ens enganyi el greenwashing capitalista!
Darrerament s’ha parlat molt del greenwashing de les grans empreses capitalistes que inverteixen en accions i campanyes de comunicació per fingir ser tan verdes i sostenibles com les crisis que hem d’afrontar ho requereixen.
Tot i així, no sempre és fàcil reconèixer quan es tracta de greenwashing, ja que aquestes grans empreses compten amb la complicitat dels grans mitjans de comunicació. Per aquest motiu, ens hem unit cinc entitats (Justícia Alimentària, FETS, l’ODG, Opcions i LaCoordi) per analitzar les tècniques amb què els principals bancs de l’ÍBEX 35 i cinc marques clau de l’alimentació ens intenten enganyar perquè creiem que el seu compromís amb el planeta és ferm.
Per fer-ho, hem encarregat a les companyes de LaMarea una anàlisi de premsa del darrer any en què podem comprovar els contrastos entre “allò que diuen” i “allò que fan” dels principals bancs espanyols de l’ÍBEX35 i de les 5 grans empreses de l’alimentació que hem comentat (podeu consultar la seva recerca en alimentació i en banca). Fruit d’aquest treball, hem preparat dos podcasts i una campanya a xarxes per desemmascar el seu maquillatge verd! I recordar, com sempre, que tenim alternatives que sí que tenen un compromís ambiental ferm, com ara les finances ètiques, el comerç just i d’altres iniciatives de l’economia solidària.
Podcasts
Adipisicing cillum dolore officia laboris ut et. Eiusmod consequat qui tempor aliqua cillum officia do nostrud cillum esse ex eu ex..
Destapem el greenwashing a la banca.
Episodi que dediquem a destapar les pràctiques de greenwashing bancari amb les companyes de FETS (Finances Ètiques i Sostenibles) en el marc de la campanya “Verd o fals”.
Presentem un recull d’articles sobre greenwashing al sector alimentari i financer.
Menjar ràpid i greenwashing
de Brenda Chávez. Opcions.
Greenwashes i socialwashes: com decodificar-los
de Brenda Chávez. Opcions.
Publicitat, dones i ‘feminiwashing’
de Brenda Chávez. Opcions.
¿Se puede garantizar el consumo de fresas sin huella de esclavismo femenino?
de Marc Casanovas. La Vanguardia.
Los alimentos de kilómetro 0 ganan terreno entre los consumidores
de Miguel Ángel Medina. El País.
Dudas nutricionales: ¿Son fiables los sellos de los productos que consumimos?
de Begoña González. El Periódico.
Biocultura denuncia el greenwashing de la industria
Ràdio4.
Entrevista a Justícia Alimentària
Menja, Actua, Impacta.
“Las mentiras que comemos” denuncia en Valencia el engaño de los productos “eco” en la alimentación
de Raquel Andrés Durà. La Vanguardia.
Repte viral
Desmaquillem les grans marques a les xarxes!
Suma’t al repte viral #VerdoFals per mostrar pràctiques sospitores de ser greenwashing de les grans marques que tenim al voltant.
Només has de pujar un foto a twitter, facebook o instagram i etiquetar @lacoordicat (a twitter i facebook), @lacoordi (instagram) i afegir el hastag de la campanya #VerdoFals.